سرخط خبرها

اتصال خط یک قطارشهری مشهد به طرقبه -شاندیز

  • کد خبر: ۴۴۳۶
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
اتصال خط یک قطارشهری مشهد به طرقبه -شاندیز
در راستای تسهیل در تردد شهروندان طرقبه‌ای و مسافران مشهدی و زائرانی که قصد ورود به شهر طرقبه را دارند، توسعه بولوار امام رضا (ع) به‌طول ۳.۲ کیلومتر در دستور کار خود قرار دارد و فاز نخست آن با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

علیرضا ظهیری - شهرآرانیوز، علیرضا خادم ‌پیر، شهردار طرقبه در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: سالانه بیش از ۲۶ میلیون زائر و گردشگر با تردد ۱.۵ میلیون خودرو در شهر طرقبه داریم و شهرداری طرقبه به ‌جهت آنکه جزء شهرداری‌های درجه ۷ است، با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده، هرچند که امکانات موجود در حد یک شهرداری درجه ۱۱ است.

وی با اشاره به بازگشایی بولوار امام خمینی(ره) به‌طول ۶.۵ کیلومتر و احداث لاین نخست بولوار کوهساران به ‌طول ۲ کیلومتر را طی سال گذشته داشتیم، افزود: این اقدام کمک بزرگی به رفع معضل بزرگ ترافیکی شهر طرقبه کرد، هرچند که با وجود افزایش آمار گردشگران و زائران کافی نیست و در این راستا توسعه بولوار امام رضا(ع) به‌طول ۳.۲ کیلومتر در دستور کار خود قرار داده‌ایم و فاز نخست آن با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است و در مجموع باید ۱۶۵ هزار متر مربع به فضاهای تردد شهری طرقبه اضافه شود.

شهردار طرقبه بیان کرد: در طرح‌های توسعه‌ای شهر طرقبه فضاهای فرهنگی، تفریحی، گردشگری، ورزشی، اتصال خط یک قطار شهری مشهد به میدان شهدا در فاز نخست طرقبه و احداث خط مترو طرقبه به شاندیز در فاز دوم با همکاری دانشگاه اصفهان، ساخت پارکینگ ۱۸ هزار متری (۱۱ هزار متر مسقف و ۷ هزار متر روبار) در ۲ فضای ۸.۲ و ۲ هکتاری و غیره دیده شده است.

خادم پیر اظهار کرد: تنها ورودی شهر طرقبه بولوار امام رضا(ع) بوده که ترافیکی زیادی به‌خصوص در روزهای تعطیل دارد که در جهت رفع این معضلات طرح های توسعه‌ای این بولوار در دستور کار قرار گرفته و روز گذشته هم کلنگ شروع فاز نخست طرح توسعه بولوار امام رضا(ع) به زمین زده شد و این فاز ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در درخصوص راه‌اندازی جاده مستقیم طرقبه به شاندیز، افزود: این پروژه در حال اجرا بوده مسیر ۲۳ کیلومتری را به ۷ کیلومتر کاهش می‌دهد و در این رابطه نیازمند اعتبار ۱۸ میلیاردی برای ایجاد پل در میان راه در روستای خادر هستیم، با ایجاد این مسیر دیگر نیازی به آمدن به مشهد نیست و مسیر مسافران و گردشگردان ۱۶ کیلومتر کاهش می‌یابد.

در ادامه رئیس شورای شهر طرقبه افزود: شهر طرقبه از سال ۸۶ از مشهد تفکیک شد و دو شهر طرقبه و شاندیز با عنوان شهرستان بینالود معرفی شد و از زمانیکه تقسیمات انجام شد و به‌رسمیت شناخته شد هیچ بحثی در رابطه با موضوع حریم تجاوز از سوی مشهد نداشته‌ایم.

محمد غلامی عنوان کرد: شهر طرقبه فضاهای گردشگری زیادی دارد که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها فضای ۷ هکتاری چالیدره است که با وجود حجم زیاد گردشگران این فضا ناکافی است و با افزوده شدن فضای ۲۸ هکتاری توسط شرکت سرمایه‌گذاری کیشی این فضا با رشدی ۵ برابری به ۳۵ هکتار افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ترافیک روان این شهرستان حاصل تلاش‌های صورت گرفته مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای در حال انجام است و امیدواریم که با همکاری مسئولان گام‌های بلندی در مسیر توسعه شهری طرقبه برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر طرقبه افزود: مشکلات مختلفی همچون عدم ثبات نرخ ارز موجب تاخیر در اجرا و افتتاح برخی از پروژه‌های شهری طرقبه شده و امیدواریم که با همت ویژه مسئولان این مشکلات برطرف شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->